Keď mi jedného dňa na Myspace prišiel request od skupiny menom Stabwound s popisom „Dvaja Slováci v Škótsku!“, hneď som tušil niečo zaujímavé. Pri prekliku na ich profil mi do očí udrel celkom podarený lay-out a do uší poriadny death metal. Reku, toto je moja šálka kávy.

Keď som sa dozvedel, že kapela nezanevrela na svoju polo-domovinu a chystá sa zhruba týždňové turné po našej krajine, neváhal som a hneď som oslovil s ponukou na rozhovor gitaristu, a mimochodom veľmi príjemného a výrečného chalana - Marcela.

Slovensko-škótkska kapela, to sa nevidí často. Ako ste sa vôbec dostali do krajiny zelených lúk a hmly?

Ja osobne som sem ani neplánoval prísť... Ani vo sne by mi to nenapadlo, ale stalo sa. Predtým som žil v Španielsku a do Škótska som prišiel iba prežiť zimu, ale zostal som tu do teraz. Všetko to začalo tým, keď ma Martin (bicie) prišiel pozrieť z Írska a to kvôli Chimaire, ktorá hrala tu v Glasgowe. A rozhodol sa sem presťahovať. V tej dobe som hral v miestnej hardocorovej kapele, ktorej bubeník si nepamätal žiadne naše skladby, tak som zavolal Martinovi a ten sa bez váhania sa presťahoval sem za účelom založiť v celku novú kapelu.


...a tou bola Stabwound? Odkiaľ ste sa inšpirovali pri výbere mena? Aspoň mne sa do hlavy okamžite vlúdila úvodná šleha od nemeckých Necrophagist z albumu Epitaph z roku 2004.


...hej, tou je Stabwound. S názvom prišiel Martin a to na tom základe, že Glasgow bol v osemdesiatych rokoch vyhlásený za hlavné európske mesto vrážd dobodaním, takže tak. Stále sú tu gangy, v ktorých sa deti naháňajú s mačetami v ruke.

Inak, už jeden Stabwound existoval, boli to chalani zo švédska, ktorým sme písali, či môžeme používať tento názov a plne súhlasili, pretože ich kapela sa rozpadla v roku 2005.

Mohli vám aspoň prenechať myspace doménu, keďže ich konto je aj tak nefunkčné... Zmenili sa vaše pôvodné hudobné zámery od založenia Stabwound? Bol vždy death metal prvoradý?


No nejaká zmena nastala, ale aj tak neviem, či sa nás dá zaškatuľkovať ako death metalovú kapelu. Sme otvorení všetkému, ale metal to vždy bude. Mozno aj nejaké iné prvky v blízkej budúcnosti budeš môcť započuť v našej tvorbe. A vždy to záleží na spevákovi, podľa speváka vždy ľudia škatuľkujú.


Ako u vás prebieha proces tvorby materiálu? Podieľajú sa na ňom všetci členovia?


Tak väčšinou je to moja a Martinova záležitosť. Ja prídem s nejakými už vopred pripravenými rifmi a potom to len doladujeme. Greg zase rieši všetky gitarové sóla.


Budúci týždeň sa vydávate na slovenské turné. Nedávno si mi písal, že sa ho nezúčastníš. Aké teda bude koncertné zloženie kapely? Tešia sa neslovenskí členovia, že uvidia domovinu polovice skupiny?


Moje miesto nahradí náš bývalý gitarista Rab. Chlapci sa tešia na Slovensko. Škoda, že tam nebudem...čo už.


Znamená to, že ste konečne našli vhodného basáka? Na vašom myspace ja Rab uvedený ako dočasný basgitarista, ale aj gitarista. Zrejme nebude hrať na dva nástroje naraz...


Nemáme žiadneho basáka a ani nehľadáme momentálne. Rab bude hrať na gitare pretože to mu ide lepšie (smiech).


Tak hádam to tam nebude veľmi chýbať:) Na svojom konte máte EP Alone at Last a druhé, Before The Dawn by malo čoskoro vísť. Je podľa teba ľahšie presadiť sa a nahrať album v Škótsku ako na Slovensku? Čo si myslíš o Škótskej metalovej scéne?


Nie je ľahké sa presadiť hockde vo svete! Musíš mať dobré kontakty, alebo veľa peňazí aby si sa presadil. Už vôbec nejde o muziku!! Môžeš byť kvalitný aký chceš, ale ak nemáš dobrého manažéra, ďaleko sa nepohneš.

Škóti majú dobrú metalovú scénu a hlavne tu v Glasgowe, kde sa to len tak hemží metalovými kapelami. My sme zatiaľ nemali to šťastie natrafiť na dobrého a férového manažéra. Všetci majú plnú hubu kecov a nič viac, ale stále ideme a pokračujeme!


Ešte k tým názvom EP-čok: neplánujete ich po vzore legendárnych Morbid Angel pomenúvať podľa abecedy? Lebo zatiaľ to sedí:)


No, po pravde povedané Alone at Last nie je naša prvá nahrávka. Naše prvé 3 pesničkové demo nieslo názov Murde Capital, ale nevydali sme ho v CD formáte a Alone at Last je nahrávka čo sme sa rozhodli vydať na CD nosičoch na vlastne náklady. Takže je to naša druhá nahrávka v poradí. Morbid Angel sa nesnažíme napodobniť a Boh vie ako sa bude volať naše debutové album.


Pamätáš si na svoj prvý koncert? Aký bol ten so Stabound?


Jasne, že si pamätám (smiech). Aj na ten s prvou kapelou ešte na Slovensku, čo je asi 12 rokov dozadu. No ten prvý so Stabwoundom bol celkom divný (smiech)...hrali sme spolu len 2 mesiace mali sme nejaké songy a neboli sme dobre zohratí. Ale náš spevák stal za tým, že ideme hrať. Bolo to dobré, len ja mám radšej, keď máme všetko dobre nacvičené.


Ako sa stavajú tvoji rodičia k tomu, že chceš hrať práve takúto hudbu? Podporovali ťa od malička v hraní na gitaru? Počuli nejaké veci od Stabwound?


Moji rodičia nepovažujú metal za hudbu (smiech). To vieš, old school. Ja som začal hrať na gitare pár mesiacov pred založením kapely. V starej kapele som sa venoval mikrofónu. Rodičia počuli našu kapelu. Mame sa to že vraj páči, ale otcov názor som nepočul.


Zákerná záverečná otázka: je niečo, bez čoho dnes nezaspíš, ak to nebude vedieť celý svet? Chceš niečo odkázať čitateľom?:)


Ja aj tak nezaspím, pretože máme skutočne milých susedov, takže nemám žiadnu múdru reč na záver a čitateľom chcem popriať veľa dobrej muziky a koncertov. Ak sa k Vám naša muzika dostane a bude sa Vám pozdávať napíšte nám, my Vám radi zodpovieme na všetky otázky a dotazy. A tebe vďaka za venovaný čas Stabwoundu uži si koncert v BA a určite zostaň v kontakte. Diky moc, Marcel.


Slovenské turné:

19.3. – Martin – Kocka, 20:00

20.3. – Bratislava – Randal Club, 19:00

21.3. – Žilina – Kozel Pub, 18:00

22.3. – Považská Bystrica – Jambo Klub, 20:00


kontakt:

www.myspace.com/stabwoundband

Marcel mail: coldhate14@yahoo.com


0 Comments:

Post a Comment