The Darkest Tour
22.4.2009
DK Dúbravka, Bratislava

Cradle Of Filth (GBR), Moonspell (POR), Turisas (FIN), Dead Shape Figure (FIN)


Cradle Of Filth: Milovaní aj zatracovaní. Tak znel začiatok upútavky českého organizátora na koncert tejto britskej legendy v Bratislave. O posledných albumoch, živých vystúpeniach, či hlasivkách lídra Daniho sa toho za posledné roky popísalo hromadu. Kapela teda mala možnosť dokázať slovenským fanúšikom, ako to teda s nimi v skutočnosti je. Situáciu mali navyše sťaženú faktom, že kapely, čo im predskakovali neboli žiadny zelenáči. Veď portugalský Moonspell funguje na scéne dlhšie ako partička okolo Daniho Filtha a Turisas si vybudovali pozíciu jedného z lídrov fínskej folk metalovej scény. Poďme sa teda pozrieť na to, ako to prebiehalo.

Pred folkovými Turisas vystupovali ešte ich krajania s názvom Dead Shape Figure. Bohužiaľ túto kapelu som zmeškal a tak začnem vystúpením Turisas. Priznám sa, že pred ich koncertom som od nich nič nepočul, no ich vystúpenie ma prinútilo sa o kapelu zaujímať viac. Bojovo pomaľovaní a v kožušinách oblečení hudobníci totiž museli vniesť dobrú náladu do každého návštevníka, ktorý sa v tých chvíľach v útrobách DK Dúbravka nachádzal. Piati hudobníci a jedna sympatická hráčka na akordeón totiž svojim energickým vystúpením dokázali rozhýbať bratislavské publikum. Nechýbala príjemná show, vtipné príhovory, či nekonečné burcovačky k fanúšikom. Zvukovo vystúpeniu tiež nič nechýbalo a tak po ich vystúpení vo mne vládla jednoznačne spokojnosť.

Po rozjuchaných Turisas sa na pódium dostal podstatne temnejší spolok v podobe portugalských Moonspell vedených charizmatickým Fernandom Ribeirom. Moonspell minulý rok vydali (podľa mňa) výborný album Night Eternal a na jeho prezentáciu došlo aj počas vystúpenia v DK Dúbravka.
Skladby z Night Eternal boli doplnené najväčšími peckami najmä z počiatkov kapely, čo vytvorilo kompaktný a najmä nadupaný setlist, ktorý nemal jediné slabé miesto. Veľmi príjemným dojmom pôsobil najmä frontman Fernando, ktorý si bratislavských fanúšikov dokázal úplne podmaniť. Kapelu po celý čas sprevádzala projekcia, ktorá príjemne dotvárala atmosféru už aj tak veľmi dobrému výkonu Moonspell. Najsilnejšie momenty prišli jednoznačne počas skladieb Vampiria, Alma Mater, či Full Moon Madness. Jedinou chybičkou krásy bol podľa mňa zvuk, ktorý mi miestami znel možno až príliš basovo, no nedokázal mi pokaziť vynikajúci dojem z ich vystúpenia.

Po krátkej prestávke došlo na vystúpenie hlavnej hviezdy večera v podobe Cradle Of Filth. Kapela mala rovnako ako Moonspell setlist postavený okolo skladieb z posledného albumu. Práve posledným albumom Godspeed On The Devil’s Thunder si kapela dokázala uzmieriť aspoň časť fanúšikov, ktorých stratili najmä vydaním posledných dvoch takmer až heavy metalovo orientovaných nahrávok Nymphetamine a Thornography. Kapelu na pódiu okrem projekcie (avšak podstatne chudobnejšej ako v prípade Moonspell) dopĺňali rekvizity v podobe ukrižovaného kostlivca, či umelých plameňov.
Veľmi zvláštnym dojmom pôsobil taktiež rohatý chlapík s karbobrúskou, ktorý vzadu na pódiu počas niektorých skladieb predvádzal veľmi zvláštnu iskrivú show. Kapela nezabudla ani na svoje staršie albumy a tak došlo aj na „hity“ ako Principle Of Evil Made Flesh, či Dusk And Her Embrace. Napriek tomu však vystúpenie kapely bolo pre mňa miernym sklamaním. Myslím, že hlavným nedostatkom kapely bola asi až prílišná profesionalita a aj preto ma veľká časť ich vystúpenia nechávala chladným. Kapelu zachraňovala veľmi pohľadná sympaticky sa vlniaca klávesáčka a svojim výkonom taktiež český bubeník Marthus.

Na záver by som sa ešte krátko vyjadril k zopár organizačným veciam. Dosť nepríjemnou vecou bol fakt, že organizátori neboli ochotný púšťať ľudí von. Neviem aké nato mali dôvody, no stráviť večer v uzavretom priestranstve s cca. sedemstovkou spotených ľudí bez možnosti sa ísť vyvetrať rozhodne nebolo nič príjemné. Ďalej sa mi zdali byť dosť prestrelené aj ceny nápojov. Zaplatiť 1,50 E za pol litra plechovkového piva, resp. flaškovej kofoly mi príde byť celkom dosť. Naopak potešil fakt, že sa začínalo hrať na čas a prestávky medzi kapelami sa zbytočne nenaťahovali. Ak by som mal teda celý večer zhrnúť, tak napíšem, že sa tento koncert rozhodne oplatilo navštíviť.

0 Comments:

Post a Comment