Powernight: 12.9, Častá

V piatok 12.9.2008 sa v Častej uskutočnil ďalší, v poradí už štvrtý so série koncertov organizácie POWERNIGHT. Z pôvodných štyroch metalových kapiel sa predstavili tri, každá iného žánru a ten kto nebol môže už len ľutovať.

V deň koncertu som si stihol ešte pozrieť oficiálnu stránku Powernight, kde som sa dozvedel že Košická kapela Invictus, ktorá tu mala hrať, nakoniec nevystúpi a začiatok koncertu sa presunul o hodinu a pol neskôr. Po príchode na miesto činu, ma trochu prekvapil počet čakajúcich vonku. Oproti predošlému Powernightu tu bolo žalostne málo ľudí. Osobne som si myslel, že tento koncert bude mať ešte väčšiu účasť, lebo tu hrali kapely, ktoré až tak často človek nevidí. Mýlil som sa!
Po vstupe dnu, do podniku Club 99 som ako mnohý z prítomných usúdil, že kapela, ktorá mala zahrať ako prvá evidentne meškala hodnú chvíľu. Súdil som to podľa plánovaného začiatku na 21:30, keď sa o 21:50 začala prvá zo série nevydarených zvukoviek. Neviem aké mala česká kapela požiadavky, ale zrejme neboli zhodné s tým, čo im mohol zvukár poskytnúť. Kapela Misty Ways sa nazvučovala ešte dobrú pol hodinu a keď nakoniec začali niečo po pol jedenástej hrať, myslím, že veľa ľudí bolo príjemne prekvapených. Ich hudba prišla mne osobne ako zmes progress a gothic metalu, s veľkou prímesou atmosférotvorných prvkov, ktoré vytvárali sample spúšťané klávesáčkou kapely.
Semple zneli väčšinou ako zvuky strojov v továrni, údery kladivom a niektoré na môj vkus vytvárali až veľa nepokoja, ale do songov Brnianskej kapely sadli na sto percent. Celá kapela pôsobila ako zohraný kolektív. Najmenej bolo v hľadisku počuť basu a klávesy a počas prvých dvoch skladieb sa vylaďoval aj zvuk spevu. Ich muzika na mňa pôsobila veľmi premyslene, v niektorých pasážach až priveľmi a presne tieto sa mi páčili o dosť menej. Päťčlenní Misty Ways odohrali približne 45 minút, počas ktorých predstavili setlist vlastnej tvorby. V ich podaní zaznel aj jeden cover od Bruce Dickinsona s názvom Chemical Wedding. Táto skladba bola zahraná vážne skvelo. S poskromnejším publikom sa kapela rozlúčila vlastným songom.
Po českej kapele sa mala predstaviť jediná Bratislavská formácia hrajúca na koncerte. Netrvalo to ani príliš dlho, keď zhruba po štvrť hodinke nazvučovania a odstránenia zvukových chýb gitarových aparátov, začala hrať kapela Agharta, ktorá po prvýkrát predstavila divákom novú speváčku. Hrali asi 50 minút ktoré využili na prezentáciu svojej vlastnej tvorby a tú ja chápem ako veľmi nadupaný progressive metal. Šesťčlenná kapela je "obojpohlavná" (dve ženy a štyria muži ) a muzikantsky veľmi dobre poskladaná. Ich tvorba má grády a je dobre počúvateľná. Ženský vokál je tu na správnom mieste, ľudia nešetrili chválou ani pri reči o gitarových sólach, basu nebolo opäť dobre počuť, čo ma mrzí, lebo aspoň podľa toho čo som videl, tak basák vypekal a prstom nedal oddýchnuť Snáď najväčšie ovácie boli v hľadisku na klávesáka, ktorý svojím vystupovaním a najmä hrou naznačil, že sa nejedná o začiatočníka, no a kreatívna, presná hra bubeníka tomu celému dávala zlatý punc. Publikum pri Agharte akoby ožilo, ľudia už nestály vzadu ale už pri prvom songu sa tlačili vpred. Kapela svoje vystúpenie zakončila songom, ktorý počas ich koncertu raz odznel, ale keďže nenásytné publikum chcelo ešte prídavok, museli ho opakovať. Po dlhom potlesku sa formácia pomaly vytrácala z pódia.
Na radu mal teraz prísť Žilinský heavy metal bandy Scarlet Wings. Bohužiaľ to som už pomaly opúšťal priestor klubu. Ale ako tvrdili tí ktorí boli dokonca, zábava sa konala až do neskorých nočných hodín, približne do druhej, nakoľko Scarlet Wings sú známi tým, že keď pridajú jeden song, tak pridajú aj štvrtý :).

Na záver by som chcel pochváliť usporadúvatelov, za ich záslužnú a neľahkú prácu, ktorú vykonávajú. Držíme ím palce aby v nej vytrvali.

0 Comments:

Post a Comment