Rozhovor: Gazdasgrind

Banskobystrická partia štyroch gazdov hrajúca do spevu aj do tanca, ktorá podľa členov kapely vznikla v alkoholickom ošiali :) Prečítajte si rozhovor a podporte veselý underground zo stredného Slovenska.

Na vašej stránke som si v histórii prečítal, že Kapelu Gazdasgrind založili v alkoholickom ošiali......berieš žáner, ktorý hráš ako undergroundový ošiaľ? :)
Jozef: Či je to ošiaľ to neviem, ale underground to určite je a svojím spôsobom sme z toho aj ošialení.

Bobo: Ale predsa my sme stále v alkoholickom ošiali, okrem Joža. A Underground to určite je.
Jozef: Veru tak. Ja som sa už došalel.

Ako vznikol názov kapely?
Jozef: V tej dobe, keď kapela vnikla(1998) sme si v partii nadávali do gazdov a v tom alkoholickom ošiali nás napadlo založiť kapelu. Chceli sme hrať Grind, boli sme gazdovia tak sme si dali názov Gazdasgrind.

Koho nápad bolo zaradiť folklórne prvky do vašej hudby?
Jozef: Ono to prišlo tak trochu samo. Nejako sme to neplánovali. Hudbu robíme spontánne. Čo nás napadne to hráme a do skladieb aj dáme. Takže našej hudbe veľmi sa nedá hovoriť Grind. Je to taký mix kadečoho z Metalu. Tie folklórne prvky ako tomu hovoríš sme tam šupli len v štúdiu. Bol to taký spontánny nápad, že dáme to tam a hotovo.
Bobo: Myslím že tie prvky sú trefné pre niektoré pesničky, ako napr. Salaš , alebo Maťko a Kubko no nie??? Je to hlavne o tom. O humore.
Jozef: Presne tááák.

Na vašom albume PéVe3eS ste natočili vskutku podarený zvuk. Na koncerte som vás však videl len s jednou gitarou. Hosťoval vám niekto na albume, alebo ste si všetko ponahrávali sami?
Jozef: No tak ten zvuk sa podaril za čo patrí veľká vďaka Maťovi Barlovi . No nahrávali sme to samy v zostave Motaj - gitary, Ďegvaj – basa, Jozef- Bubny, Bobo – spev a ako hosť klávesák z kapely ABSTRACT Minigazda Freedom(Lord Chaos)

Kde ste nahrávali album a aké máte s nim ciele?
Jozef: No album sa nahrával v Poprade v garáži u Martina Barlu z ASTAROTU. No mojim snom bolo odjakživa nahrať CD - čko tak sa my to po 12 - tich rokoch od kedy trepem do bubnov podarilo. A Ciele s CD – čkom? No hlavný cieľ bol nahrať ho a keďže ho púšťame aj medzi ľudí tak aby sa im páčilo. Vydali sme si ho samy ako demo, lebo podľa nás nemá na Slovensku význam vydávať CD - čka cez firmy, lebo CD – čka sa v SK nekupujú, ak tak minimálne. Dúfam, že nahráme niekedy aj druhé, tretie...........dvadsiate.

Ako je to s textami v Gazdasgrind? Spevák asi nemá problém ak mu vypadne nejaká časť textu. V grinde ľahko „odspieva“ niečo podobné, alebo nie? :)
Bobo: nemám problém odspievať niečo podobné, ale keď polovica textov je polodokončená tak niekedy to vie spraviť veľkú galibu :)
Jozef: No veru problém s tým nemá. Odbručí/odškrieka hočo.

Na vašom webe som našiel k niektorým songom aj texty. Špeciálne Maťko a Kubko je vydarený. Zaujímal by ma však refrén z Blackmetalovej žaby, lebo ten sa mi nepodarilo rozlúštiť :)
Bobo: jednoduchý ha ha. 2x Blackmetal Frog

Koncepčne mi príde jedna z najzaujímavejších skladieb „Oznam pre všetkých družstevníkov“. Ako vznikla?
Bobo: dosť rýchlo :)
Jozef: ,,Bolo to ťažké veru, keď vznikala. .Dosť sme sa s ňou natrápili, pohádali a skoro aj pobili“, kým sme ju zložili, ale nakoniec sa nám to podarilo a vznikol super song..

Ako vidíš grindovú scénu na Slovensku? Chodí na grindove koncerty dosť ľudí?
Jozef: Ja veľmi scénu na Slovensku, ale aj vo svete, už moc nesledujem a ani sa to nedá, preto že je strašne veľa kapiel., ale nejaké Slovenské mlátičky poznám. a na koncertoch na, ktorých sme hrali(nejaké kvantá ich ešte odohraté nemáme) to bolo z návštevnosťou vždy slušné. Ľudia sa chodia zabávať, to je podstatné a o to ide.
Bobo: myslím, že sa už pomaly začína znovu preberať k životu. A keď sa ľudia bavia, tak sa bavíme aj my.

Pár rokov dozadu fungovala na rádiu Nitra undergroundová relácia, ktorú moderoval Lepra z Abortion. Mali ste tam nasadený nejaký song, resp. šírite svoju muziku aj inak ako koncertmi?
Jozef: No vtedy sme asi nefungovali, keď to išlo. Mali sme nasadenú skladbu v hitparáde na internetovom rádiu SROTOWISKO, kde sa jej celkom dobre darilo. A ináč, len koncertmi a na internete.

Koho nápad bol váš cestársky image. Montérky s reflexnými pruhmi sú dobrá recesia :) , alebo ide o vzdanie holdu našim cestárom?
Bobo: tak za prvé nápad to bol môj, a za druhé tie monterky nie sú cestárske ako si veľa ľudí myslí. Ten kto nás pozná vie, že ja s Ďegvajom pracujeme na !!železnici!!! a stade to máme. A recesia to je, a veľká, aspoň nás na pódiu nič nezrazí ha ha.

Akú muziku počúvate v súkromí? Ste všetci v kapele zarytými fanúšikmi Grindcoru?
Jozef: Ja si vypočujem všetko čo je dobré a nemusí to byť, len Grind a Metal.
Bobo: ja som tiež všestranný. Ale len v rámci Metalu a Hardcoru.

Posledná otázka: čo vravia vaše mamy na muziku čo hráte? :)
Jozef: Moja sa len usmieva. Bobo: Moju už ten úsmev prešiel, keď som jej to pustil :)

dik za rozhovor chlapi a nech sa dari !


autor:blaze
foto: dodané kapelou

linky:
gazdovská domáca stránka
gazdovia na bandzone
gazdovia na myspace




0 Comments:

Post a Comment