V piatok 6.6.2008 vystúpili v DK Lúky v rámcie akcie Metal Ablaze bratislavské kapely Binzer, Aneurysma a levický Achsar. Staré známe miesto koncertov, staré známe pódium, stále nepochopiteľne olepené filmovými plagátmi a bohužial stále návštevnosť do 100 ľudí.

Koncert otvárala kapela Binzer, hrajúca v trojčlennom zložení, gitara, basa a bicie. Chalani vsadili výlučne na slovenské texty, ktoré boli navyše na pomerne vysokej úrovni. Voľbu spevu v slovenčine odvôvodnil textár, spevák a gitarista Fero: „Chceme sa presadiť, tak chceme aby ľudia našim textom rozumeli.“ Ich spevácky prednes však niekedy zaostával za ich kvalitou. Spevákovi sa viac krát stalo, že zle intonoval, najmä v melodických pasážach, z ktorých by som ja osobne trochu ubral. Na druhej strane, príjemne zapadol do koncepcie skladieb Binzeru hlas basgitaristu, ktorý drsnejšou farbou spevu tvoril zaujímavý kontrast k Ferovi.
Binzer odohral 10 skladieb: Sebavedomie, Neverím, Každý deň, Posledný potlesk, Retardo, Plamenista, Pravda a zlo, Vobec ma nepoznáš, Na streche sám a Jedným smerom. Koncept skladieb bol do veľej miery položený na rovnakých základoch. Zmes čistého a skresleného zvuku gitary (hrané cez Hughes and Ketnner Tube100), jednoduchých breakov na bicích (aj keď v niektorých pasážach sa bubenník do toho dobre oprel vrátane dvojšlapky) a príjemných vyhrávok na base. Fero:„Hráme experimentálny hardrock, nevieme sa zaradiť konkrétne do niektorého štýlu. Využívame prvky punku, metalu, hard-coru. Snažíme sa vytvoriť si vastný štýl, ktorý je neobyklý.“
Celkovo mám s vystúpenia kapely Binzer zmiešané dojmy. Na jednej strane chýba kapele vyhratosť, najmä bubenníkovi, ktorý hral príliš kŕčovito, na druhej strane Binzer pôsobí nabitý energiou s kvalitnými textami. Ak kapela na sebe popracuje, predovšetkým spev a bicie, rozhodne má čo svojim fans povedať. Koniec koncov, Fero to zrhnul takto: „Ľudia sa musia chytiť nášho štýlu a textov. Je oveľa ťažšie presadiť sa takto, ako keby sme hrali niektorý z konzervatívnych štýlov. Hudba je však pre nás ventilom z každodenného života.“

O ôsmej sa na pódium dostala Aneurysma. Zvuk sa posunul nahor najmä pri gitarách (pribudla hlava Marshall a lampový preamp Mesa Boogie Studio preamp) a bicích, kde bubenník konečne rozohral dovtedy „zahuhlané“ bicie.
Kapela zaradila do svojho setlistu až na jednu výnimku len vlastné songy. Coverom v ten večer bol song od Metallica, For whom the Bell Tolls. Setlist: Adult Patterns, The Price of Innocence, Limits Gone, Mess n´Daze For whom the Bell Tolls, Red Moon Ablaze, Leather Rose, Nothing To Lose, Jana, Detox. Silnou stránkou Aneurysmy bola predovšetkým zohratosť oboch gitaristov, ktorú predviedli počas spoločných vyhrávok a la Iron Maiden a v zápätí pritvrdením v štýle Black Sabbath, alebo Black Label Society. Gitarista Maťo. „V rannom období nás ovplyvnil najmä grunge a rock n roll 80tych rokov, postupne ko sme sa technicky zdokonalovali sme začali inklinovať k metalu. Momentálne hráme zmes thrashu, heavy a rocku. Ovplyvnujú nás Iron Maiden, Black Sabbath a Metallica.“
Kapela na mňa pôsobila ako prierez rockovej scény. Od prvkou grunge, cez ranné riffy Black Sabbath a spomínaných vyhrávok Maidnov, až po súčasné metalové prvky. A do toho všetkého výborne posadený hlas speváka Lukáša, ktorý popri spievaní stíhal aj doprovod a pár sól. Zafarbenie a štýl spevu mi v mnohých miestach pripomínalo starú poctivú rockovú muziku, avšak Lukášov vzor je z iného obdobia:“Deep Purple a ostatné legendy si vážim, ale moc som ich nepočúval. Ako spevák je pre mňa nazásadnejší Layne Staley z Alice in Chains.“ Aneurysma je na dobrej ceste. Len z nej netreba zísť a zachovať si svoju tvár.

Akciu v Lúkach ukončovali levický Aschar, na ktorých som sa ale už nezúčastnil, takže sorry chalani. Verím, že to bolo dôstojný záver Metal Ablaze v DK Lúky.


autor: blaze

Linky na kapely:

BINZER
ANEURYSMA
ACHSAR

3 Comments:

  1. Anonymný said...
    tak to je vazna pecka, preco niekto pise report o koncerte ked si nevypocuje vsetky kapely ktore ten koncert zahrali? autor tu kritizuje kapely, ale nema v sebe stipku chochmesu aby vydrzal do desiatej hodiny, ked sa DK Luky zatvara..slabota, report 4 minus s odretymi usami, len tak dalej
    blaze said...
    Co konkretne som kritizoval? myslis Binzer, alebo Aneurysmu?
    V reporte je moj pohla na kapely, ktore som videl. Neviem preco sa rozculujes, kluden mozes vo svojom komente napisat ako hrali podla Teba. Lebo sorry, ale nic konstruktivne si nenapisal ;)
    blaze said...
    este jedna vec ma napadla. Ty si fan niektoej z tych kapiel, alebo clenom?
    Lebo s oboma kapelami som sa osobne rozpraval a obe dostali report a ziadna nemali vyhrady ani nepisali, ze by som nieco kritizoval. Ci ty si zvyknuty len na pozitivne reporty? Bez ziadnej konstruktivnej kritiky. Budem rad ak mi odcitujes pasaze z reportu, ktore Ta tak "pohorsili".
    Popripade mozes kludne napisat report z nejakeho koncertu Ty a uverejnime Ti ho

Post a Comment