Bol to myslím február, keď slovenským internetom preletela správa, že na tohtoročnom piatom ročníku Topfestu sa objaví thrash metalová legenda Slayer. Mnohí ľudia dlho neverili, že to môže byť pravda, nakoniec však v tomto smere dopadlo všetko dobre, ale k tomu sa ešte dostaneme

Prvá kapela, ktorú som v prvý festivalový deň mal možnosť vidieť bola death/grindová slovenská kapela Pathology Stench, ktorá hrala na vedľajšom Finlandia Stagei. Kapela predviedla celkom dobrú show. Hudobne síce veľmi nenadchla, no väčšinu pod pódiom postávajúcich divákov dostala do varu. Divákov sa pokúšal baviť najmä vokalista kapely podľa mňa nie moc vtipnými hláškami. Ďalšia kapela, ktorú som mal v ten večer (opäť na Finlandia Stagei) možnosť vidieť bola ďalšia slovenská kapela s názvom Dogma inc. Ich hardcore rozhodne zaujal, na ich vystúpení ma mrzel iba fakt, že som si nechytil CD, ktoré hádzali v celkom hojnom počte medzi divákov pod pódiom. To už však na každom kroku bolo cítiť blížiace sa vystúpenie Slayer. Moje kroky teda ešte za posledných tónov Desmod na hlavnom pódiu, smerovali priamo pod pódium. V momente ako dohral Desmod sa radikálne pod pódiom vymenilo publikum. Napätie pod pódiom sa dalo krájať, všetci očakávali skorý príchod Slayer na pódium. Napätie navýšilo aj spustenie plachty v štýle ich legendárneho albumu Reign In Blood. Slayer svojich fanúšikov nenechali dlho čakať. Presne podľa časového rozpisu za zvuku intra Darkness Of Christ vyšli na pódium štyri v ten deň najočakávanejšie osoby: vokalista Tom Araya, gitaristi Kerry King a Jeff Hannemann a nakoniec aj bubeník Dave Lombardo. Kto niekedy videl na DVD alebo naživo nejaké vystúpenie Slayer, vedel čo má očakávať - veľkú hudobnú smršť bez nejakých zbytočných rečí. A tak veru aj bolo. Slayer odštartovali skladbou Disciple a zhruba po každých troch pesničkách sa Tom Araya prihovoril divákom, pri ktorých však celkom rýchlo zistil, že znalosťou angličtiny veľmi neoplývajú a tak radšej hrali. Zhruba v troch štvrtinách ich setu Tom Araya od divákov prevzal nádhernú slovenskú vlajku s nápisom Slayer - Reign In Slovakia, ktorú umiestnil pod bicie. Zhruba po 12 pesničkách Slayer odišli do zákulisia, aby sa znova vrátili s dvoma prídavkami. Potom ešte mela pod pódiom kvôli paličkám a brnkátkam a koniec. Slayer rozhodne zanechali kladný dojem. Až taký kladný dojem už nezanechal zvuk. Dosť mrzel fakt, že Kinga prakticky nebolo počuť (najmä zo začiatku). Ľudia, ktorí stáli na inom mieste ako ja, však tvrdili že všetko bolo v poriadku, po Slayer som zahodil šancu stáť v prvej rade na Konflikt a tak som sa odporúčal preč. Na ďalšiu kapelu som už v ten deň nemal sily, a tak som to teda po nejakom čase pobral do stanu.


Setlist Slayer (poradie nie je presné):
Darkness of Christ, Disciple, Cult, Chemical Warfare, Ghosts of War, Jihad, Spirit in Black, Captor of Sin, Die by the Sword, Hell Awaits, War Ensemble, Dead Skin Mask, South of Heaven, Raining Blood, Mandatory Suicide, Angel of Death

0 Comments:

Post a Comment