Homemade: Miniamp

Stalo sa vám už niekedy, že sa vypol prúd a nemohli ste plnohodnotne cvičiť na elektrickej gitare? Cestujete často vlakom? Alebo si chcete jednoducho sadnúť vonku na lavičku a hrať? Sú dve cesty ako to dosiahnuť. Prvá je, že pôjdete do hudobnín a kúpite si miniamp, ale tí zručnejší si ho môžu svojpomocne vyrobiť. V tomto článku opíšem ako som postupoval ja.

Prvá vec je schéma zapojenia. Po niekoľkých pokusoch na skúšobnej doske som dospel ku kombinácii troch zapojení a to gitarového skreslovátka MAS DISTORTION, časti MARSHALL MS-2 a koncovej časti s výkonovým integrovaným obvodom LM386. Nájdete ju na obr. č. 1 a návrh DPS na obr. č. 2

Čo sa týka skreslovaciej časti, ide o jednoduché zapojenie známeho operačného zosilňovača MAA741. Vo svojej schéme som tam iba bypassol potenciometer na reguláciu hlasitosti. Ďalej nasleduje korekčná časť (TONE a VOLUME), ktorá je vyňatá zo schémy miniampu od firmy Marshall. Schéma končí koncovou časťou s LM386, ktorú som vyhľadal v datasheete.

Jednou z výhod tohoto zapojenia je aj cenová dostupnosť súčiastok. IO1 aj IO2 sa bežne dajú zakúpiť v špecializovaných obchodoch približne za 10SK a zvyšné časti taktiež nevýdu veľmi draho. Vpodstate môžete použiť čo dom, alebo pivnica dá (repráčiky zo starého rádia, akúkoľvek malú drevennú krabičku, či starú koženku). Pri dokončovaní odporúčam používať krátke a tienené kábliky aby sme zabránili rušivým elementom. Rovnako sa treba držať zásady zemnenia do jedného centrálneho bodu, aby sa predišlo vzniku zemných slučiek. Ak by ste mali akékoľvek otázky, kontaktujte ma na adrese sipko@post.sk Rád vám pomôžem.

Obr.č.1 Schéma zapojenia miniampu 0,8W


Obr.č.2 Doska plošných spojov a jej osadenie



autor: sipko

0 Comments:

Post a Comment