Mladej slovenskej kapele Courthouse sa podaril výrazný úspech. Holandské vydavateľstvo Shadedmoon Entertainment zaradilo jednu z ich skladieb na výberovku s názvom "Melodic metal worldwide". Vydavateľstvo svojim počinom otvorilo dvere pre hudobné skupiny z netradičných krajín z viacerých kontinentov. Výťažok z predaja CD ide pre organizáciu Tim and Kim Village pôsobiacu v severnej Ethiopií, ktorá vytvára projekty na priamu podporu zamestnanosti, hygieny a vzdelanosti miestnych obyvateľov. 

Skupinu Courthouse založil hudobný skladateľ Štefan Sido v roku 2005, ešte ako študent spolu s basgitaristom Viktorom Cotiofanom.  

Viktor: 
 „ Števo ma oslovil so svojim nápadom a ponúkol mi, aby som si vypočul albumy Rhapsody či sa mi také niečo páčci. Zapáčilo sa mi to a odkázal som mu, že poďme dačo také spraviť. Nieje to podobné nakoniec, ale dá sa to zaradiť do rovnakého žánru, symfonického metalu. Prvé nahrávky sme si vymieňali dokonca ešte na magnetofónnych páskach. Jednotilvé podklady mi dal už potom na cedečkach a ja som do nich tvoril basu. Neskôr sme oslovili gitaristu Peťa Luhu, ktorý sa nám sám ponúkol na spoluprácu a nahral výborné gitary. Skúšali sme jednu amatérsku speváčku, avšak po nahratí sa ukázali nedostatky a Števo oslovil kamarátku s konzervatória, ktorá výborne zapadla a má profesionálnu techniku spevu. Nahrali sme demo s tromi skladbami a dali sme nejaké ukážky aj na internet na našu vlastnú stránku www.courthouse.sk. Tento krok mal nakoniec kladnú odozvu od ľudí z viacerych kontinentov. Dokonca si objednala pár kusov jedna japonská CD predajňa a všetky sa vypredali. Krátku dobu na to došla ponuka od holandského vydavatelstva Shadedmoon Entertainment na túto výberovku. Je to pre nás veľký krok do sveta a motivácia aby sme v projekte pokračovali. Na ďalších nahrávkach bude aj mužský operný hlas, tiež z konzervatória v Bratislave. Gitarista sa však projektu ďalej nevenoval a tak som zohnal nového, ktorého sme už otestovali na skúšobných podkladoch. V blízkej dobe sa chystáme pokračovať v nahrávaní ďalších skladieb."

 Viktor Cotiofan



Zoznam kapiel na "Melodic metal worldwide":

ALTHARYA - IZRAEL
ASTRAL KINGDOM - SWEDEN
NHIRIZON - ITALY
THAUROROD - FINLAND
SYMPHONIA - MALAYSIA
FOREVER STORM - SERBIA
COURTHOUSE - SLOVAKIA
SYMBOLIC – BOSNIA AND HERZEGOVINA
FAUSTO - ARGENTINA
ADLLIVYTTUMM - MEXICO
OPERADYSE - FRANCE
MERCURIA - ITALY
FUGATTA - MEXICO
ABADDYON PROJECT – ARGENTINA

kontakt na Courthouse: styx@zoznam.sk

0 Comments:

Post a Comment